Stengårdsvej i Esbjerg

Læserbrev af Niels Christian Petersen

Ifølge regeringen og Socialdemokratiet er dette en Ghetto. Men det er jeg slet ikke enige i!
Stensgårdsvej er også kendt for at have parallelsamfund. Det er jeg heller ikke enige i!
Der findes ikke Ghettoer og parallelsamfund i Danmark!
Vi kunne også bruge ordet Udviklingsområde, et pænere ord, men hvorfor ikke bare kalde det det det er? Stengårdsvej. Det syntes jeg er det mest rigtige!
Begrebne Ghetto og Parallelsamfund er noget blå blok har valgt at kalde det for at have noget at bruge i kampen mod de svage, de udsatte, indvandrere, mm.
De har en skjult dagsorden, de vil bruge dette til at hive pengene op af lommerne på samtlige lejere i dette land 12 milliarder kr. vil de bruge på at sætte disse og lignende boliger i hele Danmark i stand og så efterfølgende sælge dem som ejerlejligheder. Nogle af de såkaldte Ghetto områder vil de rive ned og her vil de også bruge Lejernes penge, penge som lejerne har sparet op i Landsbyggefonden, penge som skulle være brugt på renoveringer, de renoveringer som er tiltrængt, vil nu blive udsat på ubestemt tid. Det er ikke i orden!
Så er der de lejere som bor i de boliger der vil blive solgt eller revet ned, vi snakker om 10000 vis af mennesker som bliver boligløse og regeringen har ikke meldt ud hvad der skal ske med dem, hvor skal de genhuses? De skal være en aktiv del af samfundet mener regeringen, bliver man det af at være boligløs? det er heller ikke i orden!
I Esbjerg er der planlagt renoveringer for i alt 392.522.000 kr. Disse renoveringer vil ikke blive sat i gang hvis regeringens plan bliver vedtaget. De berørte boligområder i Esbjerg som ikke bliver renoveret foreløbig er:
Arbejdernes Boligforening 23, Ådalsvænget/Ådalshaven/Ådalsparken 606 boliger
Boligforeningen Fremad 6, Siriusparken 219 boliger
Boligselskabet BSB Esbjerg 50/02 100 boliger
Bramming Boligforening 4, Godthåbparken 145 boliger
Ribe Boligforening 30, Nipsvej m.fl. 38 boliger
Så er der tidspunktet som regeringen har valgt til at lave dette indgreb, for dem et rigtig godt tidspunkt, midt i den krise som de har valgt at kaste hele landet ud i. Lockout og strejker som også ramme de samme grupper, de svage, de udsatte, indvandrere mm. Forhandlinger om Ghetto udspillet er i gang og vil blive afsluttet inden der er nogen der overhovedet har hørt om det. Og hvem kæmper imod dette udspil, ja Enhedslisten. Vi skal have gjort noget og det skal være hurtigt!

Se læserbrevet i JV her