Nej til Højhuse i Esbjerg midtby!

Skal vi have højhuse på den gamle musikforretning-grund i Torvegade?

Skal vi have et højhus på 44,5 meter (12 etager) i Torvegade 6 (hjørnet af Torvegade og Borgergade) og en tilhørende 7 etagers bygning? Enhedslisten siger nej. Sådan et byggeri hører ikke hjemme i den historicistiske bykerne hvor de vil ødelægge kulturmiljøet. Vi ønsker at værne om byudviklingen i Esbjerg Midtby ud fra det kulturmiljø vi har. Enhedslisten mener at forslaget skulle have være forkastet men et blåt flertal i Byrådet fik det sendt i høring.

Den røde blok i Byrådet vil ikke på noget tidspunkt stemme for at sådan et forslag bliver vedtaget.

Vær med til at forhindre Højhus på grunden Torvegade 6 Skriv elektronisk under på, at vi ikke vil have højhuse i Esbjergs historiske bykerne: Nej til højhuse i Esbjergs historiske bykerne – Skrivunder.net

Gå ind på siden og del linket f.eks. via Facebook fra denne side. I løbet af en dag fik den 60 delinger og i løbet af ca. en dag 79 underskrifter.

Få dine venner og venners venner, til at være med til at samle underskrifter. Link til facebooksiden “Nej til højhuse i Esbjergs historiske bykerne” https://www.facebook.com/groups/2614104088860257 Her finder du øverst underskriftslister til udprint, hvis du skal hjælpe med underskrifter fra nogle som ikke bruger computere.